2005

 

 

DiU nr 1/05

  • Skriva med alla fingrarna
  • Gemensam bas med digital presentation
  • Öka kreativiteten med media och IT
  • Mediernas kultur behövs i skolan
  • Muntlig berättartradition möter digital teknik
  • Digital storytelling: Varför och hur berättar man
   

DiU nr 2/05

  • Skattjakt och sagoberättande i dataåldern
  • Lusten att berätta
  • Barnkulturens berättarmaskin
  • Zappa och knappa
  • Egen radiokanal
  • IKT i flerkulturella skolor
   

 

 

 DiU nr 3/05

  • Informationssökning gav sexåringar lust att lära sig läsa
  • T E M A : Bloggar
  • Verktyg för reflektion och textskapande i skolan
  • Engagerade elever loggar med bloggar
  • Nätreflekterar om sin lärprocess
  • Lusten att skriva växte
   

 

 

 DiU nr 4/05

  • SMS förebygger skolk
  • Ska lärare vara med och utveckla skolan?
  • Fokus och mål krävs för digitala plattformar
  • Mötesplats för framtidens lärande
  • Bevisa din IT-kompetens
   

 

 

 DiU nr 5/05

  • T E M A : LÄROMEDEL OCH LÄRORESURSER
  • Från skolbok till läroresurs - läromedlens tid är förbi
  • Skola i förändringstider
  • Läroboken i Internettid - behövs den?
  • Kunskap till alla - när den behövs
   

 DiU nr 6/05

  • Nyhetsproduktion på schemat
  • Källan, källkritiken och den berömda ankan
  • Lärare på bloggkurs
  • SVIT.05 - Språk och kommunikation med,stöd av medier och IT
  • IUP: Likvärdighet i decentraliserat system
  • Digitala bildberättelser och videbloggar
   

 

 

DiU nr 7-8/05

  • Internet + skola = sant?
  • Enkla regler för att dela med sig
  • Danmark: Helhetstänkande - en förutsättning
  • Norge: Satsning på digital utveckling i skolan
  • TEMA: SVIT.05


[Åter till början av sidan]

Stiftelsen DIU, c/o Becker, Bondegatan 1A, 116 23 STH
Uppdaterad: 230220