|
DiU
nr 1/05
- Skriva med alla fingrarna
- Gemensam bas med digital presentation
- Öka kreativiteten med media och IT
- Mediernas kultur behövs i skolan
- Muntlig berättartradition möter digital teknik
- Digital storytelling: Varför och hur berättar man
|
|
|
|
DiU
nr 2/05
- Skattjakt och sagoberättande i dataåldern
- Lusten att berätta
- Barnkulturens berättarmaskin
- Zappa och knappa
- Egen radiokanal
- IKT i flerkulturella skolor
|
|
|
|
DiU nr 3/05
- Informationssökning gav sexåringar lust att lära sig läsa
- T E M A : Bloggar
- Verktyg för reflektion och textskapande i skolan
- Engagerade elever loggar med bloggar
- Nätreflekterar om sin lärprocess
- Lusten att skriva växte
|
|
|
|
DiU nr 4/05
- SMS förebygger skolk
- Ska lärare vara med och utveckla skolan?
- Fokus och mål krävs för digitala plattformar
- Mötesplats för framtidens lärande
- Bevisa din IT-kompetens
|
|
|
|
DiU nr 5/05
- T E M A : LÄROMEDEL OCH LÄRORESURSER
- Från skolbok till läroresurs - läromedlens tid är förbi
- Skola i förändringstider
- Läroboken i Internettid - behövs den?
- Kunskap till alla - när den behövs
|
|
|
|
DiU nr 6/05
- Nyhetsproduktion på schemat
- Källan, källkritiken och den berömda ankan
- Lärare på bloggkurs
- SVIT.05 - Språk och kommunikation med,stöd av medier och IT
- IUP: Likvärdighet i decentraliserat system
- Digitala bildberättelser och videbloggar
|
|
|
|
DiU nr 7-8/05
- Internet + skola = sant?
- Enkla regler för att dela med sig
- Danmark: Helhetstänkande - en förutsättning
- Norge: Satsning på digital utveckling i skolan
- TEMA: SVIT.05
|